vrijdag 14 februari 2014

Tarte a tin

Ik ben er slecht in, nagerechten of toetjes.
Zelden dat een nagerecht mij bekoren kan, zelfde een taart. Ok, ok, een hele goede chipolata taart vind ik geweldig, Maar helaas die zie ik zelden.
Mijn vriendin Jacqueline maakt er werk van en proef dan ook van alles wat ze maakt, ik laat het eigenlijk altijd aan haar over, weet ik zeker dat het goed komt...
Een goede appeltaart vind ik ook lekker, maar dan zonder klokhuis en oneffenheidjes.
Ik volgde een standaard recept  van wikipedia, en bakte alleen mijn appels ongeveer drie keer zo lang en sneed ze veel fijner.
Zonder ijs is deze  Tart a Tin  ook heerlijk! Lekker fris en fruitig!



Recept[bewerken]

Benodigdheden: 1 kg appels, 100 gram boter, 150 gram kristalsuiker, 1 rol bladerdeeg.
  • Schil de appels, verwijder het klokhuis, en snijd ze in stukjes: naargelang de grootte in kwartjes of halfjes
  • Verdeel de boter en de suiker in de bakvorm, en laat smelten en karameliseren in een voorverwarmde oven
  • Haal de bakvorm uit de oven en schik de appelen, druk mooi aan.
  • Rol het bladerdeeg uit over het mengsel. Druk de randen goed aan, en prik gaatjes in het bladerdeeg.
  • Plaats 20 minuten in een voorverwarmde oven 200°C
  • Haal de taart uit de oven en draai deze om. Gebruik hiervoor een bord of schotel. Let op voor de hete vloeistof en de karamel die kunnen uitlopen. Dien warm op met een bolletje vanille-ijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten